Fantastisk jordgubbspaj

Jag verkar ha fem tappra läsare som gått in nästan dagligen. Till er: Jag ber om ursäkt för något glesa inlägg det senaste...(halvåret). Har haft fullt upp med flytt, renovering och inte minst jobb. Herrejösses, hur hinner människor med heltidsjobb dessutom driva bloggar? Stor eloge till er.
Nu är jag i alla fall tillbaka med ett inlägg. Denna gången blir det tips på en jordgubbspaj som blev riktigt bra! Gjorde en annan jordgubbspaj förra året men den här tycker jag var snäppet bättre. Kommer definitivt göras fler gånger! Från lindas bakskola.
 
Knäckig jordgubbspaj
ca 700 g jordgubbar, frysta eller färska
  2–3 msk strösocker
2–3 tsk potatismjöl

100 g smör rumsvarmt
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 dl strösocker 
2 msk ljus sirap

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg jordgubbarna i en pajform, ca 25 cm. Strö över strösocker och potatismjöl.

 Nyp ihop alla ingredienserna till en smulig deg. Smula degen över jordgubbarna.
Grädda pajen mitt i ugnen i ca 30 min.